Annual General Meeting / Assemblée Générale Annuelle – 14 October 2014, 18h30-20h00

English Version

NOTICE OF CALL FOR ENGLISH 31 ANNUAL GENERAL MEETING

Colomiers, 19th September 2014

Dear Members,

You are hereby invited to English 31’s Annual General Meeting, which will take place in the Shakespeare Amphitheatre at Lycee Victor Hugo 18.30 – 20hrs on Tuesday 14th October 2014.

We encourage you to take the time to attend the AGM, which is your opportunity as a member of the Association to understand what is happening, and to have your voice heard in the day to day running and for key decisions.

The Agenda is as follows:

•         President’s presentation

•         Treasurer’s presentation

•        Head of British Section Presentation

•         Voting for English 31 Committee 2014-2015 and other Motions

I would again take the opportunity of our AGM to encourage you to play an active part in the running of the Association. The members of the present Committee are proposing to stand for re-election, with the exception of Aurelie Drian who will retire from her role as Committee Secretary. We thank Aurelie for all the work she has done for the Association over the years. If you are interested in standing for election to the Committee, please kindly contact myself or any member of the present Committee to find out more. This involves one meeting a month, and specific functions for which each committee member takes responsibility.

If you cannot attend in person, we ask you to complete a Proxy in favour of the President or of any member who will be attending in person. The Proxy will be sent by post to you shortly. This should be returned to the English 31 office, or can be submitted before the start of the meeting.

If a quorum is not present at the start of the meeting, the AGM will be postponed and held with those present at 18.45hrs on the same day.

Drinks will be served after the meeting and we hope you will be able to stay to exchange with parents and teachers.

We look forward to seeing you at the AGM.

Yours sincerely

Sharon Pearman Wright

President

English 31

Version Française

AVIS DE CONVOCATION A L’ASSEMBLEE GENERALE ANNUELLE D’ENGLISH 31

Colomiers, le 19 Septembre 2014

Chers Membres,

Vous êtes cordialement invites à participer à l’Assemblée Générale d’English 31 qui se tiendra le mardi 14 Octobre 2014 de 18h30 à 20h00 dans l’amphithéâtre Shakespeare du Lycée Victor Hugo.

Nous sollicitons votre présence à cette Assemblée Générale qui sera pour vous, en tant que membres, l’occasion, à la fois, de prendre connaissance de notre activité et de donner votre avis sur la gestion quotidienne ainsi que sur les principales décisions.

L’agenda sera le suivant :

–              Présentation faite par la Présidente

–              Présentation faite par le Trésorier

–              Présentation faite par le Responsable de la Section Britannique

–              Election des membres du Comité 2014-2015 et autres motions

Je profite à nouveau de cette occasion pour vous encourager à jouer un rôle actif dans la gestion de notre association. Les membres du Comité actuels sont prêts à se re-présenter, à l’exception d’Aurélie Drian, qui quittera ses fonctions de Secrétaire du Comité. Nous remercions Aurélie pour tout ce qu’elle a fait pour l’association durant ces années. Si vous souhaitez être candidat à l’un des postes du Comité, veuillez me contacter directement ou prendre contact avec l’un des membres actuels pour en savoir davantage. Cela impliquera d’assister à une réunion mensuelle ainsi que les responsabilités qui incomberont à la fonction.

Si vous ne pouvez y assister en personne, il vous faudra remplir la demande de procuration que nous vous enverrons prochainement. Cette dernière devra nous être retournée au bureau de la Section Britannique ou pourra être remise avant le début de la séance le soir de l’Assemblée Générale.

Si un quorum n’est pas atteint au début de la séance, l’Assemblée Générale Annuelle sera reportée le même jour à 18h45 en présence des personnes présentes.

Un apéritif sera servi à la suite de la réunion et nous espérons que vous pourrez y assister afin d’échanger avec les autres parents ainsi qu’avec les professeurs présents.

En espérant vous voir lors de cette Assemblée Générale Annuelle.

Sincères salutations

Sharon Pearman Wright